Sunday, November 24, 2013

Dilek şiir


Dilek

Bir uç uç böceği olsam veya bir kelebek
Perdesine konsam herkesten gizlenerek
Birbardak olsam masada duasındaniçen
Bir tespih olsam yada, zikirle feyiz biçen

Bir halı olsam odasında yerde serili
Üzerimde yürürken mübarek mesleri
Kulağımda dursun hep o ipek sesleri
Gönlümden siliversin bütüm hevesleri

                                                             
Bir sarık olsam rafında mahzun durmayıseçen
Bir misvak olsam cebinde sünneti kaydageçen
Bir değnek olsam tuttuğu, kapısında bir tokmak
Bir saat olsam sesini duyduğu, kalbimde tik tak

Bir çiçek olsam, köşede dursam
Bir kitap olsam, hiç okunmasam
Bedenim bir nesne, ruhum insan
Yeter ki her zaman yanında olsam

Birkaç damla yağ olsam şifa diye sürülen
Bir misk rayiha olsam şişesinden dökülen
Dökülse zerrelerim şu bitap bedenimden
Karışsa havasına Hu diye teneffüs edilen

Kokladığı güle sap olsam dikensiz
Bastığı yere toprak olsam çimensiz
Öyle ben olsam ki, yanında bensiz
Dertsiz, tasasız, gamsız ve kedersiz

Tek hanımanne bilse beni başka kimse bilmese
Hiç mi hiç değişmese yerimi sırrımı pek gizlese
Kızımız var ya dese, ismimi tek söylese
Bir arzusu var dese, dileğimi arz etse

Ayrı düştüm, ağlamaktan söndü gözümün feri
Önümde bir tomar kâğıt bir de ışıksız el feneri
Işığım ol kalmasın nefsimde cehlin eseri
Teveccüh et ki olayım ben de ilmin neferi
Gayrı senden başka yok kâmil hidayet eri
Yok, Gidemem ben sensiz bu manevi seferi

No comments:

Post a Comment